Prekopova-Bezpodminecna_laska_v_rodine-Letohrad =============================================== Prekopova-Bezpodminecna_laska_v_rodine-Letohrad.mp3 výklad s nadhledem, nespěchá, ca. 2 hodiny mp3 z 4/2006 0:00 přestavení, úvod (Vacek) - v německu chodí na přednášky 99% žen 4:00 jaká je největší síla, která drží rodinu pohromadě - bezpodmínečná láska - popis bezpodmínečné lásky - musí se trénovat 15:40 - důležité ujištění o milování 24:40 jak milovat bezpodmínečně 2-3 leté dítě v období vzdoru - neustálé odvádění pozornosti není řešení - má smysl vychovávat prostřednictvím konfliktu - je špatné oplácet zlé (potvrzuji, že tak se to řeší) - posílat pryč také není dobře - popírám bezpodmínečnou lásku (to je lepší facka a pak objetí) - je důležité dítěti dát zpětnou vazbu o mých pocitech 36:20 naše vyjadřování musí být ano ano - ne ne - stanovení hranic - z abstinence hranic je nejistota a z toho vzniká hyperaktivita 39:50 když to nepomáhá - pevné obětí - přirozené v přírodních národech - není nutné děti dlouho nosit, nemáme na to svaly - důležité je, aby dítě mohlo vyjádřit všechny své emoční problémy - venku snáze získává podněty 45:50 jak přišla k metodě pevné objetí - zkoumala autisty - r. 1981 přednáška nějakého holanďana o americké metodě pevného objetí 1:05:00 Prvorození - "vymývají" mozek mladším, mají snahu je řídit 1:10:00 puberťáci a pevné obětí - příklad s holkou, která chtěla po rozchodu spáchat sebevraždu - děti se učí i konfrontaci od rodičů - proto je dobré řešit problémy před dětmi, pokud jsou pro ně vhodné - je dobré, když slunce nezapadne nad hněvem - v tom může pomoci pevné obětí 1:17:00 necitlivá reakce manžela - manželka své city schovává - pak dělá dusno - odnětí lásky - tak se to naučila doma a tak to učí děti, děti to uvádi do nejistoty - opakující se problémy se musí řešit v době klidu, navzdory slunci zapadajícímu nad spory 1:26:00 pevné obětí - je lepší nechat na školené lidi DOTAZY =============================================== 1:27:40 DOTAZ: ve škole učitelka - jak přistupovat k agresivním dětem? - ve škole se vychovává; pevné obětí není výchovný prostředek, ale prostředek ke zvládnutí emocí - někteří pedagogové také drželi pevně děti (s otcovskou láskou) - nejde to vždy, nedá se to dělat před celou třídou 1:30:00 vlastní zkušenost s výukou a řešení agrese - dvojtřídka v pohraničí s problematickými dětmi - romové, zakřiknuté, problematické, z rozvrácených rodin, děti na ulici - největšího zlobila pochválila a dala mu funkci a hodně se zlepšil - dobré je získat důvěru dítěte - učitel může pomoci v rozvrácených rodinách: 1:35:00 - pro děti je lepší, když se rodiče podporují navzájem, aby je děti mohly brát za vzory - dítě pak dělá koalici s tím "horším" proti tomu lepšímu, jsou pak rezistentní k výchově - a učitel může říci: měj je rád obě 1:41:00 DOTAZ: PŘIJDE MI DIVNÉ, ŽE BY DÍTĚ Z PRVNÍHO MANŽELSTVÍ MÁ MÍT U OTCE PŘEDNOST - názorný výklad na pohádce o Sněhurce - macecha si bere otce i s dítětem, není svobodný 1:46:00 DOTAZ: BABIČKA SE SNAŽÍ VYCHOVÁVAT, ALE MAMINKA TO KAZÍ - je lepší je domluvit se s maminkou předem, pokud to nejde, je dobré ten konflikt řešit bez dítěte - podobné to je mezi manžely 1:49:00 co když dítě nerespektuje učitele a dítě se vymlouvá na rodiče, kteří se ho zastanou? - je dobré získat si rodiče - je to problém, jak - pozvat ho do školy není vhodné, pozvat se k němu domů také ne - ve vlastní zkušenosti v pohraničí ho našla v hospodě - člověka lze získat k dobru, ne ke zlu - proto se má ve výchově preferovat chvála (tresty jsou teké někdy nutné, ale nesmí převažovat) 1:52:00 TRESTY - příklad na trestu policie - trest funguje, ale jen do té doby, dokud se trestající "dívá" - trest se kompenzuje agresivitou, kriminální energie narůstá - u zlobilů to dá práci najít něco dobrého, ale má to smysl 1:55:50 JAK PŘISTUPOVAT K ALKOHOLIKOVI, K ZÁVISLOSTEM - jediná možnost je, že musí kapitulovat, všichni ho musí opustit, pokud se nezmění, postavit hranici - to neznamená, že není láska - partner se nesmí nechat vydírat - odpoutat s láskou v srdci - alkoholismus se nedá vyléčit, ale může se naučit se ovládat - i prekopová byla závislá kuřačka a ví, že kdyby to zkusila, že by do toho zase spadla - každý je k závislosti jinak náchylný - u někoho se projevuje nutkáním např. k ježdění na kole, hraní karet, hraní se s myší - někdo může koučit a závislý není (dědí se) - řeší to existenční ohrožení - dispozice se může posílit nejistotou po porodu - také prostředí k tomu může člověka svést, i pokud není uspokojeno - v puberně nelze vychovávat - špatná společnost se nedá zakázat, lze na ni jen apelovat (zakázané ovoce nejvíce chutná) 2:10:00 KONEC - rozloučení, přání posluchačům - lidi jsou raději dobří, než zlí