Články zařazené v kategorii "islám*":
Beránek: Přestaňme být fascinováni islámem. Problémy Blízkého východu jsou jinde
Pavel Fischer: Je islám opravdu z principu militantní a expanzivní?
6ti minutová zamyšleníhodná odpověď na otázku, jestli je opravdu islám opravdu z principu militantní a expanzivní nejvíce na světě a v dějinách, je zde v mp3.
Pavel Fischer pracoval jako ředitel politického odboru Kanceláře prezidenta Václava Havla (1999-2003), velvyslanec ČR ve Francii a Monaku (2003-2010) nebo Politický ředitel Ministerstva zahraničí (2010-2013). Dnes působí mj. jako ředitel ústavu STEM: http://www.mzv.cz/paris/cz/o_velvyslanectvi/sidlo_velvyslanectvi/zivotopisy_byvalych_velvyslancu_cr_ve/pavel_fischer.html
Kdo jsou pro islám nepřátelé
Zajímá-li někoho více výtah z jedné starší (a proto možná dnešní situací tolik neovlivněné) knihy o tom, kdo je pro některé muslimy nepřítel a jak se dívají dle jednoho z výkladů Koránu na ruzné nemuslimy (pohany, křesťany, nehodné muslimy apod.):
http://www.reformace.cz/zod/kdo-jsou-nepratele-islamu-cislo-126
(je to asi na 2 stránky a docela přehledně členěné)
(z knihy http://www.amazon.com/Holy-War-Islam-ABD-Al-Masih/dp/B001YJIUNU)
Možný: Radikalizace muslimů může plynout také ze strachu o obranu hodnot
Sociolog Možný:
- Radikalizace mladých muslimů vzniká podle něj také ze strachu o obranu jejich tradičních hodnot.
- V okolních zemích kolem Evropy, zejména na severu Afriky a Blízkém východě, naopak v té době vznikal populační přetlak. Rodilo se hodně dětí, které neumíraly na dětské nemoci. Právě v té době se rodily ty davy mladých mužů, kteří nyní převládají mezi běženci proudícími do Evropy.
- Arabové, u nichž byla moc mezi muži a ženami vyvážená tak, že si nekonkurovali, jsou z Evropy zděšeni. Bojí se, že by se jejich ženy mohly stát feministkami
Celý článek zde:
Feuvrier: Tři naše problémy s islámem
Z článku
Islám v Evropě
Universum 3/2015 str. 23, výňatek
Alain Feuvrier, francouzský jezuita s mnohaletou zkušeností mezi alžírskými muslimy
Kolik žije mezi námi muslimů?
Podle religionisty P.Hoška (http://slatinany.farnost.cz/hosek-koran-versus-bible.html, část 2, minuta 33) ne všichni "matrikoví" muslimové jsou zapálení pro víru tak, že mají potřebu se nějak projevovat. Podobně je jen zlomek "opravdových křesťanů" v "křesťanských zemích" a oblastech. Podobné to je jistě i v dalších náboženství.
Nemluvě o tom, že většina z nich je zapálna tím "správným" (a možná i obdivuhodným) způsobem ve prospěch společného dobra.
Takže džihádistů, kterých bychom se opravdu snad měli bát, je nějakých třeba 0,0001%. To neznamená, že bychom si neměli dát pozor, ale určitě ničemu nepomůže šíření strachu vůči všem, a je hloupé obracet proti nám těch zbylých 99,9999% "normálních" tím, že je budeme házet všechny do jednoho pytle. Naopak, jen ti "umírnění" nám mohou pomoci s džihádisty. Džihádisté to vědí a snaží se je dostat na svou stranu tím, že se nás snaží rozeštvat. Neskočme jim na to.
Reportáž ČT o muslimské obci v ČR
zmiňují různé aspekty situace muslimů u nás dnes; různí lidé, různé pohledy
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1142743803-reporteri-ct/215452801240039/
od minuty 23. ca. 20 minut
Akvinský: O islámu
Vztah islámu a křesťanství podle Tomáše Akvinského, celkem uznávaného katolického filozofa z 13.století.
Halíkovo islámské desatero
Článek ROZUM A VĚCNOST MÍSTO HYSTERIE A PANIKAŘENÍ (září 2015)
http://halik.cz/cs/tvorba/clanky-eseje/clanek/214/
prof. Tomáš Halík je vysokoškolský učitel a poměrně populární a otevřený katolický kněz. http://halik.cz/cs/.
Salman Hasan - milujme muslimy, ale buďme ostražití
Byl jsem na přednášce Salmana Hasana 10.2.2015 v Chrudimi zorganizované hnutím Aglow.
Je protestantský křesťan konvertovaný z islámu původem z Iráku. Nyní má Češku za ženu, žije v ČR, snaží se pomáhat iráckým křesťanům a svědčit o Kristu. Spolupracuje s organizací Generace 21, která se snaží pomáhat iráckým křesťanům (http://www.gen21.cz/aktualni-informace/).
Říká, že je třeba vymezit se islámu a být opatrný na uvolňování mu veřejného prostoru. Každý muslim je podle něho skrytý džihádista, který je "hodný, když je slabý".
Ale máme přesto milovat muslimy, modlit se za ně, hlavně za jejich obrácení.
Nicméně křesťané v islámských zemích potřebují zvláštní ochranu, pokud nemají být vybiti a vytlačeni ve jménu islámu.