Články zařazené v kategorii "co_nas_zaujalo":
Postní výzva 2019
Zdroj ve formátu A4 k tisku: https://www.farnost-chrudim.cz/stazeni/2019/PostniVyzva2019.pdf
postní inspirace Postní kapky do mobilu či počítače
Postní doba se pomalu blíží. Farnost Dolní Němčí i letos nabízí pastorační aktivitu pro toto období přípravy na Velikonoce "Postní kapky" jsou každodenní inspirace, které mohou "osvěžit" tvůj život.
- Myšlenky papeže Františka z katechezí o Desateru
- Liturgická modlitba pro daný den
- Biblický citát s inspirativní myšlenkou
- Nedělní liturgické texty a zamyšlení
Prostřednictvím mobilní aplikace, e-mailu nebo webových stránek můžeš každý den dostat krátké inspirace. Více na www.postnikapky2019.maweb.eu. Věříme, že Ti tyto impulzy pomohou dobře prožít postní dobu a dobře se připravit na přijetí svátosti smíření před velikonočními svátky.
Piťhovo kázání o vládě homosexuálů byl agresivní bulvár. Církev se nemá chovat jako netolerantní sekta, říká kněz Petráček
Citovaný a někdy i trochu provokativní církevní historik, kněz a studentský kaplane z Hradce Králové Tomáš Petráček má nejen zajímavé besedy, ale před časem také poskytl rozhovor na některá aktuální témata církevní politiky Hosporářským novinám. Vybírám z něho:
Měl jsem k vyjádření tři zásadní důvody.
- Zaprvé setkání s mnoha věřícími na různých místech, kteří byli frustrovaní, že se proti Piťhově kázání kromě Tomáše Halíka nikdo neozval.
- Pak to byla moje povinnost jako kněze, který slouží ve velké farnosti a zároveň ve studentském společenství a snaží se je vést k dospělému a odpovědnému křesťanství, které nemá být založené na tom, že se církev chová jako politická nátlaková skupina a vymezuje se proti něčemu, co má pomoci obětem násilí.
- A pak je to moje odpovědnost jako historika, který z minulosti ví, kam politika kulturních válek nutně vede. Nikdy to nevyplodí nic dobrého. Když vedete kulturní válku, druzí začnou vést válku proti vám.
Rozhovor s Janem Rybářem
Biskup Holub o synodě
Prezentace o.biskupa Tomáše Holuba z jeho přednášky o jeho účasti na letošní Synodě o mládeži v Římě, která se týkala aktuálních otázek mládeže v naší církvi.
Prezentace s vybranými důležitými tématy je zde.
V Dobrušce vzniká komunita pro závislé
Znáte ve svém okolí lidi závislé na drogách nebo jiných věcech a látkách a nepomohlo jim léčení? Pokud by měli zájem o změnu života, Comunita in dialogo jim nabízí pomoc.
kontakty: [email protected], telefon: +420 731 604 055.
Biskupství shání informace o umučeném faráři Toufarovi
Náš biskup vyzývá věřící, pokud mají, aby mu do 31.12.2018 předali veškeré informace a svědectví, která by mohla pomoci anebo být na překážku procesu blahořečení faráře Josefa Toufara jako mučedníka, kterého v roce 1950 při brutálních výsleších zamordovala STB.
Proces vede naše diecéze, do které patřil, a má ho na starosti církevní historik Tomáš Petráček (kterého máme i v knihovně).
Petice za ZDRAVÉ A PROSPERUJÍCÍ LESY PRO PŘÍŠTÍ GENERACE
V ohláškách po nedělních bohoslužbách byli věříci na výzvu z bikupství vyzváni k podpisu petice:
ZDRAVÉ A PROSPERUJÍCÍ LESY PRO PŘÍŠTÍ GENERACE
Karel Čapek: Modlitba za pravdu
Čtyři dny před Mnichovskou zradou v roce 1938 uveřejnil Karel Čapek v Lidových novinách Modlitbu za pravdu. I dnes jistě aktuální, v době "propagandy lži" a manipulací:
Modlitba za pravdu
Karel Čapek
Bože, který jsi stvořil národy a všem jsi vdechl touhu žít ve cti, zbav dnešní svět toho nejhoršího: lži. Lži, která podpírá a připravuje násilí a učí lidi nenávidět se navzájem. Lži, která otravuje národy a vykopává mezi nimi propasti, jež snad ani desítky let nevyrovnají.
Bože, jak bude vypadat, jak se bude vyvíjet Evropa obluzená tolika nenávistnými lžemi! Jak bude možné soužití mezi lidmi a národy, je-li mezi ně vrženo tolik urážek, tolik opovržení a vzteků! Copak si snad někdo představuje, že tento stav ducha má a může trvat bez konce? Copak si věčně má soused ošklivět souseda a čekat jen na příležitost, aby mu zasadil mstivou a úkladnou ránu? I po válce si mohou národy podat ruce; mohou si sebe rytířsky vážit a navázat vztahy důvěry. Ale na bojišti lži nebude navěky důvěry ani cti; každá lež zajde, ale zůstane po ní nenávist a opovržení; tělo se zahojí dřív než duše.
Bože, jak hrozně je zraňována duše tohoto národa, jak tohle se má jednou zahojit nebo odpustit! Copak se toho nezhrozí národové, jaký nenávistný, navěky zlý a nepřátelský svět se takto buduje? Nemá snad nikdy být mír nebo aspoň oddech v křečovitém smrtelném nenávidění?
Bože, vrať světu pravdu! Bude to víc než smlouva míru, bude to cennější než každé spojenectví. Nikdo, žádný národ, žádný stát si nebude jist, pokud mohou být lidské vztahy kdykoli korumpovány nástroji lži. Nebude jistoty, nebude smluv, nebude ničeho platného a bezpečného, pokud vědomí kteréhokoliv národa bude zkřivováno záměrnou lží. Za každou lží jde úklad a násilí; každá lež je útok na bezpečí světa. Nikdo nebude žít v míru ani za nejsilnější hradbou z oceli a betonu; okřídlená lež se vysměje všem vašim pevnostem.
Zbavit svět lži je víc než odzbrojení. Jaké to bylo divné jasnozření, když náš Masaryk vepsal do našeho státního znaku slova Pravda vítězí. Jako by tušil, že jednou lež podnikne generální útok na náš stát a národ, a už předem razil heslo pro toto utkání. S tím heslem můžeme jít do boje; ale jenom s tím heslem může jít celý svět do míru. Neboť jenom bez lži se mohou lidé a národy dorozumět, ať mluví jazykem kterýmkoliv.
Bože, vrať světu pravdu!
Lidové noviny 25. 9. 1938
On-line např. zde
KT - Petr Kuneš: Kdo vymýšlí přímluvy v kostele
Originál článku zde: http://www.katyd.cz/odpovedny/kdo-vymysli-primluvy-v-kostele.html
Kdo vymýšlí přímluvy v kostele
Vydání: 2006/11 Příprava na manželství, 13.3.2006, Autor: Pavel Kuneš
Jak se dá v modlitbách reagovat na stále nové životní situace?
Dotaz čtenáře: Kdo je autorem přímluv? Jsou předepsané přímluvy povinné? Přiznám se, že někdy raději mlčím, protože nejsem schopen zodpovědně říci: „Prosíme tě, vyslyš nás.“ Nebylo by lepší, aby si přímluvy – buď předem, nebo spontánně během mše - připravil kněz či samotní farníci? J. J., brněnská diecéze
Přímluvami končí bohoslužba slova. Nazývaly se „Modlitby věřících“ a patřily k liturgii odjakživa. Když později všechny liturgické role převzal kněz, ztratily svůj význam a zůstaly (alespoň v západní liturgii) zachovány pouze ve velkopátečních obřadech. Do pravidelné mešní liturgie se znovu vrátily po II. vatikánském koncilu. V neděli a svátky jsou povinné, ve všední dny nejsou závazné, ale je vhodné je konat.