Články zařazené v kategorii "co_nas_zaujalo":
Proč se muži v kostele necítí vždy dobře?
...se zamýšlí kněz a psycholog Pavel Moravec ve své diplomové práci - výňatek týkající se tohoto tématu je zde.
Citováno z: MORAVEC, Pavel. Vliv mužských křesťanských společenství na osobní pohodu svých členů [online]. Brno, 2013 [cit. 2019-05-11]. Dostupné z: <https://is.muni.cz/th/p67b3/>. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. Vedoucí práce Jaroslava Dosedlová.
TvNoe: Kulatý stůl - krize otcovství
http://www.tvnoe.cz/index.php/porad/24945-kulaty-stul-krize-otcovstvi
Co dělá muže mužem a otce otcem? Je nebo není otcovství dnešních mužů v krizi? Co každý muž potřebuje, aby se mohl stát dobrým otcem a co tomu naopak brání? Co se dnešním otcům dlouhodobě nedaří a proč asi? Na tyto a mnohé další otázky se budeme ptát mužů, kteří se tématu otcovství ve svých profesích různým způsobem věnují.
za Chlapské hnutí jsou hosté Petr Glogar (bosý karmelitán) a František Růžička (organizující akce pro otce)
Vystrašená Evropa a bezpečnostní rizika ČR
V posledním Universu ČKA (1/2019) mě v souvislosti s volbami do parlamentu EU a v té sovislosti vyvolané společenské diskusi, jestli se radši připojit k Rusku nebo Bruselu anebo být někde mězi, jako Moldávie, Ukrajina, Bělorusko či Srbsko, zaujaly následující myšlenky:
Papež František odpovídá v rozhovoru s názvem Evropa má strach na otázku "Co vás na Evropě nejvíce znepokojuje a v čem vidíte největší naději?":
"Nevidím už žádného Schumana, žádného Adenauera...(...) Evropa má nyní strach. A uzavírá se, uzavírá se a uzavírá se." (str. 12)
V ČR se to uzavírání projevuje vyhraněným nacionalismem a panslavislem. Vysvětlení, kde se berou tyhle dva jevy, nabízí další článek o bezpečnostní situaci v ČR a Auditu národní bezpečnosti, ve kterém mě docela zarazilo a znepokojilo:
Podpora extremistů všeho druhu je patrná i vtom, že od dob migrační vlny se „najednou“ paradoxně pravicoví i levicoví extremisté shodnou v podpoře kremelských politických cílů a v prokremelské rétorice.
Dezinformační kampaně se zaměřují na vytváření informační mlhy: jde především o relativizaci všeho, o vytváření a šíření desítek různých konspiračních teorií okolo každé významnější události, o snahu poštvat různé části společnosti proti sobě a další. Úspěchy proputinovských dezinformačních operací v České republice jsou alarmující. Je vidět, že zpravodajské služby umně pracují s existujícími vnitropolitickými spory a prosazují ruské vidění světa tak, že v červnu 2016 byl stav následující:
- 25 % Čechů věří dezinformacím a dezinformačním projektům. Tito lidé vnímají hrozby odlišně, vidí Rusko častěji jako spojence a zpochybňují či odmítají geopolitickou příslušnost České republiky k Západu.
- 38 % Čechů viní z ukrajinské krize Spojené státy; přestože jsou to ruská vojska, která okupují část území Ukrajiny.
- 30,6 % respondenta věří tornu, že klíčový vliv na ukrajinskou vládu mají fašistické síly, přestože tomu tak prokazatelně není.
- 48 % obyvatel chce, aby Česká republika byla „mezi Západem a Východem“.
Otevření i maskovaní prokremelští politikové, komentátoři a „zpravodajské“ zdroje podporují mnohem víc kremelské zájmy namísto (bezpečnostních) zájmů českých.(Životní, strategické a další významné bezpečnostní zájmy ČR jsou vládou jasně definovány v Bezpečnostní strategii ČR) Přesto se paradoxně často prezentují jako vlastenci či dokonce nacionalisté. V rámci toho se snaží rozdmýchávat české resentimenty vůči Němcům a naopak oživovat falešné panslovanství. Cílem je pokud možno vytrhnout ČR z jejího jasného evropského a atlantického začlenění. Podobně se Ruská federace snaží předstírat, že je obhájcem tradičních hodnot a lídrem „konzervativců“ ve světě. Ve skutečnosti ruský stát a ruská společnost skutečné konzervativní hodnoty vůbec nevyznávají a nepěstují, ať už bychom se zaměřili na rozvodovost, potraty, alkoholismus, drogy, nedodržování právních norem či korupci.
(str. 19 a 20).
I kdyby to nebyla pravda, tak to zní rozhodně dost uvěřitelně (spíš než teorie o plánované násilné muslimské kolonizaci či kolonizaci Evropy Spojenými státy) když se dívám kolem, takže bych to nebral na lehkou váhu.
Papež František - k sexuálnímu zneužívání
„Trpí-li jeden úd, trpí s ním všechny ostatní údy.“ To jsou slova, jimiž začíná List papeže Františka Božímu lidu zveřejněný 20. srpna 2018. Papež se v něm vyjadřuje k bolestné situaci sexuálních zločinů, které mají na svědomí katoličtí duchovní.
Článek stručně shrnující papežův list je na stránkách ČBK zde: https://www.cirkev.cz/cs/aktuality/180821list-papeze-frantiska-bozimu-lidu
Samotný list, který má jen 3 strany, je zde: https://cbk.blob.core.windows.net/cms/ContentItems/28045_28045/list-papeze-frantiska-bozimu-lidu.pdf
Dvorový: Modlitba není směnárna
MODLITBA = ZMENÁREŇ? Keď ponúknete skupine ľudí modlitbu, hneď sa zmení atmosféra. Nie však preto, žeby to bol zlý...
Zveřejnil(a) Rastislav Dvorový dne Neděle 28. dubna 2019
O autoru:
Pravidelná zamyšlení do mobilu a počítače - Inspirace o naději
Postní výzva 2019
Zdroj ve formátu A4 k tisku: https://www.farnost-chrudim.cz/stazeni/2019/PostniVyzva2019.pdf
postní inspirace Postní kapky do mobilu či počítače
Postní doba se pomalu blíží. Farnost Dolní Němčí i letos nabízí pastorační aktivitu pro toto období přípravy na Velikonoce "Postní kapky" jsou každodenní inspirace, které mohou "osvěžit" tvůj život.
- Myšlenky papeže Františka z katechezí o Desateru
- Liturgická modlitba pro daný den
- Biblický citát s inspirativní myšlenkou
- Nedělní liturgické texty a zamyšlení
Prostřednictvím mobilní aplikace, e-mailu nebo webových stránek můžeš každý den dostat krátké inspirace. Více na www.postnikapky2019.maweb.eu. Věříme, že Ti tyto impulzy pomohou dobře prožít postní dobu a dobře se připravit na přijetí svátosti smíření před velikonočními svátky.
Piťhovo kázání o vládě homosexuálů byl agresivní bulvár. Církev se nemá chovat jako netolerantní sekta, říká kněz Petráček
Citovaný a někdy i trochu provokativní církevní historik, kněz a studentský kaplane z Hradce Králové Tomáš Petráček má nejen zajímavé besedy, ale před časem také poskytl rozhovor na některá aktuální témata církevní politiky Hosporářským novinám. Vybírám z něho:
Měl jsem k vyjádření tři zásadní důvody.
- Zaprvé setkání s mnoha věřícími na různých místech, kteří byli frustrovaní, že se proti Piťhově kázání kromě Tomáše Halíka nikdo neozval.
- Pak to byla moje povinnost jako kněze, který slouží ve velké farnosti a zároveň ve studentském společenství a snaží se je vést k dospělému a odpovědnému křesťanství, které nemá být založené na tom, že se církev chová jako politická nátlaková skupina a vymezuje se proti něčemu, co má pomoci obětem násilí.
- A pak je to moje odpovědnost jako historika, který z minulosti ví, kam politika kulturních válek nutně vede. Nikdy to nevyplodí nic dobrého. Když vedete kulturní válku, druzí začnou vést válku proti vám.